Bizonyára már ti is hallottatok a black friday akciókról. Ekkor szoktak sokan bevásárolni karácsonyra és megvenni az ajándékok mellett egy csomó olyan tárgyat vagy szolgáltatást is, amire igazából nincs is szükségük, viszont 20-30%-al olcsóbb árnak nem tudtak ellenállni. Lehet kritizálni a fogyasztói társadalom költési szokásait vagy kereskedőként felkészülni arra, hogy hogyan tudnál te is a legtöbbet ebből profitálni.
Összegyűjtüttünk néhány olyan technikát, ami segíthet ebben.
1. Adatbányászatra fel!
Érdemes megnézni, hogy az előző évben, mekkora volt a forgalom és mely csatornákból jött a legtöbb látogató, de ami még fontosabb a legtöbb vásárló. A mérésekben többek között az ingyenesen elérhető Google Analytics is segíthet:
2. Hashtag-ek
Ebben az időszakban nagyon megugrik a keresés a következő hashtag-ekre:
#blackfriday
#nov24
#blackfriday2017
Használjátok őket a plusz ingyenes megjelenésekhez.
3. Email és social media
Az emailek azok, amiket a felhasználó legtöbbször “utál” a marketinges, webshop tulajdonos pedig “imád”. Ennek az az oka, hogy nagyon szép konverziókat produkálhat, relative ingyen. Természetesen ebbe nincsen beleszámolva a munkadíj és az email-es program költsége.
Social media
Ragadj meg minden csatornát és kommunikáld a követőid felé, hogy milyen engedmények várhatóak. A már meglévő közönséged mellett, próbáld ki a fizetett hirdetéseket is, amivel egy szélesebb közönségnek tudod kínálni az ajánlataidat. Mielőtt bármilyen hirdetésbe vagy poszt sorozatva belekezdesz, készíts tervet. A terv tartalmazza, hogy melyik lesz a az a termék, ami az idei black friday akciódban kiemelt szerepet kap. Mennyi pénzt szeretnél fizetett hirdetésekre költeni és a befektetett időtől, pénztől mennyi bevételt vársz el (ROI). A kampány eredményességét csak úgy tudod igazán mérni, ha az elindulás előtt felállítottál néhány célt.
4. Sales technikák a stratégiai tervezéshez
A következő social media vagy email marketing ötletekkel biztosan felkelted az érdeklődést és a vásárlás kedvet:
-Akció: 20-30%
A leárazás mértéke természetesen függ attól, hogy mennyi az eredeti ár és mennyi rajta a profit, arra viszont figyeljetek mindenképpen oda, hogy legyen annyi, ami legalább megüti a vásárló ingerküszöbét.
-egyet fizet kettőt kap:
A százalékos leértékelések mellett a másodikat vidd ingyen sales-es technika is jól szokott működni
– Játék: termék kisorsolása
“Pl: kommentben írd meg a kedvenc termékedet és tag-eld be, hogy kinek szánnád!”
Később pedig akár egy facebook/instagram live keretében húzd ki a szerencsés nyertest. Azon kívül, hogy ezek növelik a brand-ed hírnevét arra is jó, hogy remarketing kampányokat tudsz indítani az oldaladdal interaktálókat célozva. A remarketing pedig majdnem mindig olcsóbb.
-limitált ideig elérhető ajánlat:
Létre hozhatsz speciális ajánlatokat, ami csak 1 napig vagy akár 1 óráig érvényes.
Ti szoktatok black friday alkalmából kampányokat indítani? Írjátok meg kommentben a tapasztalataitokat.