Ha a cégednek vagy az ügyfeleidnek a Facebook-os online megjelenését kezeled, akkor biztosan rákerestél erre a témára akár havonta többször is. Nem is szaporítanám a szót, rátérek a lényegre.
Facebook cover
Kép
destopon 820 x 312 pixel-ben, okostelefonon pedig 640 x 360 pixelben jeleníti meg. A kreatív elkészítése során vedd figyelembe azt, hogy a Facebook által javasolt méretben, sRGB JPG formátumban elkészített 100 kilobyte alatti képek gyorsabban töltődnek be.
Videó
2017 júniusától már videót is be lehet állítani coverként.
20-90 másodperces és legalább 820 x 312 pixel.
Facebook oldal profilkép
170 x 170 pixeles méretben jeleníti meg a számítógépen, 128 x 128 pixeles méretben a okostelefonon. A profil esetében is azt tanácsoljuk, hogy nagyobb méretben készítsétek el például 1000 x 1000 pixelesben, hogy ha valakit a profilképre kattint, akkor nagy méretben láthassa.
A profil képed kör alakban fog megjeleni a posztoknál és a hirdetéseknél, viszont ha valaki rámegy az oldaladra, akkor négyzet alakban látszik. A szerkesztésnél figyelj erre is oda.
Ha a cover fotódon vagy profilképeden a logód vagy szöveg szerepel, akkor a PNG formátumot tanácsoljuk.
Facebook-on megosztott link fotó
1200 x 630 pixel, de legalább 1200 x 315 pixel. Azt ajánljuk, hogy már rögtön a blogodon is ezzel a mérettel dolgozz, hogy időt spórolhass meg. A kép mérete legyen 8MB alatt.
Előfordul, hogy ha még nem osztottál meg linket facebookon, akkor nem jelenik meg a kreatív a link megosztása után. Ez esetben próbáld ki a Facebook debugger eszközét: https://developers.facebook.com/tools/debug/
Akkor is használhatod, ha egy cikknél kicserélted a képet és szeretnéd, hogy ha megosztod a linket újra, akkor már az új kép jelenjen meg.
Facebook event
Fotó
1200 x 628, 1:9:1 arányú fénykép a legoptimálisabb
Videó
1200 x 628 pixel, 1:9:1 arányú, 30 másodperc és 5 perc közötti videót javasol a Facebook
Facebook Group Cover fotó méret
1602 x 500 pixel
Ne felejtsd el lementeni a cikket, hogy legközelebb ne kelljen külön rákeresned 🙂