Mi is az a CTA? Az online világban tevékenykedők legjobb barátja. Az angol call-to-action, vagy rövídítve CTA egy olyan szó vagy kifejezés, ami cselekvésre buzdítja a felhasználókat. A tökéletes CTA jelentős szerepet játszik a hírlevél feliratkozásokban, az online bevételek növelésében, és akár egy jó marketing fogás is lehet.
Ebben a cikkben összeszedtünk nektek 10 tippet, ami elengedhetetlen a tökéletes CTA-hoz.
1. Legyél személyes!
Éreztesd a felhasználókkal, hogy igenis számítanak, hogy ők is be vannak vonva! A legjobb módja az egyes szám első személy használata: „Feliratkozás” helyett „Feliratkozom”, „Letöltés” helyett „Kérem a saját…”, és máris kellemesebb környezetet teremtettünk a személyes hangvétellel.
2. Éreztesd, hogy különleges!
Miután úgy érzik, hogy ők is a biznisz képezik, fontos, hogy a felhasználók különlegesnek is tartsák magukat. Ezt elérhetjük, ha közvetlenül hozzájuk szólunk: „Csak most, csak Neked!”, vagy „Te a legjobbat érdemled!”. Sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy így többen kattintanak az adott linkre, hiszen mindenki különlegesnek szeretné érezni magát.
3. Ösztönözd az összetartozást!
Az attól való félelem, hogy valamiből kimaradnak, nagyban ösztönözheti a felhasználót, hogy egy adott terméket vagy szolgáltatást megvásároljon. Amit a példaképek, a cool emberek csinálnak, az lesz a menő, és az fogja meghatározni a többiek viselkedését is. Hadd higgyék az olvasók, hogy kimaradhatnak valamiből, ha nem vásárolnak Nálatok! Próbálkozz korlátozott időtartamú ajánlatokkal (limited-time offer), vagy olyasmivel, ami csak néhány kiválasztott számára elérhető.
4. A kíváncsiság kulcs!
Nyugodtan táncolhatsz a felhasználók idegein (persze csak egy bizonyos fokig). Ne árulj el mindent elsőre, fokozatosan adagold az információkat nekik! Röviden, tömören fogalmazz, de érzékeltesd, hogy van még valami a tarsolyodban! Ismertesd a tényeket egy váratlan perspektívából, a meglepetéseket (majdnem) mindenki szereti.
5. Játszd ki a kapzsiságot!
Kinek nem imponál egy jó üzlet? A „Vedd meg ma!” vagy a „Vedd meg ma féláron” gombra kattintanál szívesebben? Tudasd a felhasználókkal, hogy mennyit spórolhatnak, ha minket választanak! A „Kettő egy áráért”, „50%-os akció”, vagy „Féláron a készlet erejéig” remek hívószavak.
6. Maradj cselekvésközpontú!
Kezdd a kifejezést olyan igékkel, amik cselekvésre buzdítják a felhasználóidat! Az „Iratkozz fel” és a „Regisztrálj” kezdetű mondatok arra ösztönzik őket, hogy itt és most dobjanak el mindent és kövessék az utasításokat. Lehet a CTA felirat Termékek, semmi akadálya nincs, de sokkal vonzóbb, ha „Vásárolj itt” áll rajta. Sokkal jobb konkrétan kimondani, mivel találkozhatunk a link túloldalán, hiszen éppen ezt szeretnénk elérni.
7. Kínáld Te a megoldást!
Keresd meg azt, ami miatt az olvasóid valamiféle hiányosságot, egy bizonyos fokú boldogtalanságot éreznek. És ekkor jössz Te, aki megoldást nyújtasz, kiutat a gödörből a termékeiddel, szolgáltatásaiddal. Hangsúlyozd ki, Te miben nyújtasz egyedit, amit máshol nem kaphatnak meg!
8. Fókuszban a haszon!
Mi a fontos a vásárlónak? Természetesen a termék/szolgáltatás is, de a direkt haszon méginkább, ami abból származik, hogy megvesznek egy adott árucikket, vagy fizetnek valamilyen szolgáltatásért. Emeld ki, milyen hasznuk származhat a potenciálsi vásárlóknak, ha Titeket választanak!
9. Röviden, tömören!
Fontos, hogy a CTA rövid legyen, de elég hosszú ahhoz, hogy az olvasók megértsék a mögöttes tartalmat. Nem kell, hogy hosszú mondatokkal magyarázzuk meg, mire számíthatnak a felhasználók, ha ide kattintanak, de meg kell ragadni a figyelmüket. Egy rosszul megválasztott kifejezés akár végzetes hiba is lehet!
10. Gondolkozz nagyban!
Az angol „Go big or go home” mondást alapul véve ideje nagyban gondolkoznunk! A CTA elég nagy kell, hogy legyen ahhoz, hogy első ránézésre is felismerhető legyen: ha ide kattintok, akkor valami történni fog! Dizájn szempontból amire figyelni kell, az a betűtípus, betűméret, szín (a zöld alapon piros betűk nem a legideálisabbak). Legyen egyszerű, olvasható, figyelemfelkeltő és egyedi!