A gyors változásokkal tarkított üzleti világban a sikeres és a sikertelen vállalatok közötti különbséget gyakran a vezetés minősége jelenti – és azok a döntések, amelyeket most hozunk arról, hogy milyen technológiákat használjunk a jövőben. A digitalizáció nem, mint káros jövőbeni kép kell, hogy megjelenjen az üzlet terveiben. Sokkal inkább arra kell törekednünk, hogy minél jobban kihasználjuk a digitális forradalom nyújtotta lehetőségeket.
A cégek mintegy 89 százaléka már most rendelkezik digitális tervvel vagy tervez a jövőben egy digitális üzleti stratégiát felépíteni, derült ki az IDG (International Data Group) felméréséből. A költségvetés hiánya után a vállalatok a kultúrát és a vezetést azonosították, mint a két kihívást, amely leginkább visszatartotta őket az előrelépéstől.
Egyik iparág nem mentes a zavaroktól, és azok, akik nem tudnak újítani, nem tudnak túlélni. Azonban a következő recept általános érvényű lehet bármely vállalat vezetői számára ahhoz, hogy sikert kovácsoljanak cégüknek.
Egyszerűsített felhasználói élmény
A mai üzleti világ élvonalába azok a vállalatok kerülnek, amelyek olyan felhasználói élményt nyújtanak, ami különbözik a versenytársaiktól. A cél, hogy a felhasználónak minél kevesebb energiabefektetéssel minél nagyszerűbb élményben legyen részük. Vezetőként nekünk a feladatunk, hogy alaposan megismerjük vevőkörünket, és a tanultak alapján építsünk fel egy olyan stratégiát, ami sikerre viheti a vállalatot. Ehhez elengedhetetlen a modern technológiák alkalmazása, a digitális eszközök minden lehetőségnek kiaknázása.
Hatékony adatfeldolgozás
Manapság egyre nagyobb adathalmaz áll a vállalatvezetők rendelkezésére. Ezt az óriási adat-rengeteget azonban a megfelelő módon kell tudnunk feldolgozni és felhasználni. Sok vállalatnál már az adatok begyűjtése is valódi kihívást jelent, éppen ezért szükséges követni a trendeket, hogy megkönnyítsük cégünk (és az alkalmazottak) életét. A felhőalapú technológia bevonása az adatgyűjtéshez és -feldolgozáshoz igen hatékony módja annak, hogy kiszűrjük a számunkra vitális információkat és a mindennapi folyamatokba integrálni tudjuk őket. Vezetői döntésekhez elengedhetetlen a begyűjtött adatok ismerete és felhasználása. Végtére is a vásárlókért készítjük termékeinket és szolgáltatásainkat, így nem árt alaposan kivizsgálni, hogy milyen vevőkörrel is van dolgunk.
Haladjunk a korral!
Ha már a hatékony adatfeldolgozásról és a felhőről is szó esett, érdemes megemlíteni olyan technológiai újításokat is, mint például a mesterséges intelligencia (artificial intelligence – AI). Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy az AI mennyiben meg tudja könnyíteni a mindennapi életünket, ha megfelelően alkalmazzuk. A gépi tanulással jelentős előnyre tehetünk szert. Olyan munkafolyamatokat tehetünk automatizálttá, amik segítenek a napi munkában. Ezáltal pedig a teher lekerül az alkalmazottak válláról, így ők is tudnak új tevékenységeket végezni, új folyamatokat beiktatni. Végsősoron így lehet a munka hatékonyabb.