A megbízható és biztonságos e-shop-ok és weboldalak képezik minden sikeres online üzlet alapját. Amennyiben továbbra is profitálni szeretne a SEO által, nem szabad tovább húznia a HTTPS-re való átállást, ehhez pedig SSL tanúsítvány szükséges. Nézzük meg, hogy miért érdemes biztosítania weboldalát. Ehhez tárhelyeinken akár a díjmentes Lets Encrypt-et is használhatja.
1.ok: biztonság
Kezdjük a legfontosabbal, a biztonsággal. Ha rendelkezik SSL-tanúsítvánnyal, akkor biztos lehet benne, hogy a webkiszolgáló és az ügyfél között továbbított tartalom nem módosul. Ellenkező esetben viszont kockáztathatja a középső támadást, vagyis azt, hogy bizonyos nyilvános Wi-Fi hálózatok módosíthatják a tartalmakat. Valamint az internetszolgáltató is láthatja az összes nem titkosított adatot az oldalon, tehát mindenképpen érdemes megfontolni az SSL-tanúsítvány használatát.
2.ok: SEO
2014-ben a Google bejelentette, hogy a HTTPS oldalakat előnyben részesítik a rangsorolás folyamán a keresési eredmények között. Néhány tanácsot is adtak a felhasználóknak a relatív linkek és átirányítások használatára vonatkozóan (https://support.google.com/webmasters/answer/6073543), 2018-tól pedig a nem biztonságos weboldalakat “nem biztonságos”-nak minősítették. Az ingyenes Let’s Encrypt tanúsítvány beállítása szintén növeli a biztonságos kommunikációt.
Melyek a HTTPS-re való áttérés előnyei a SEO-ra vonatkozóan?
- A keresési eredmények jobb pozíciói – felülmúlhatják azokat a vetélytársakat, akik még nem rendelkeznek SSL-tanúsítvánnyal, így új ügyfeleket nyerhetnek. A HTTPS az egyik műszaki rangsorolási tényező a SERP-ben.
- A Google Analytics (GA) webhelyére irányított erőforrások pontosabb áttekintésében is különbséget tapasztalhat. Ha egy látogató HTTPS-ről egy HTTP linkre kattint a webhelyére, akkor a GA közvetlen forrásként megjeleníti a látogatást.
- Termékkampányok indítása a Google Ads-ben.