A big data nem csak szóbeszéd, amit az IT cégek szeretnek használni, és nem is csak statisztikai adatok halmaza gyakorlati haszon nélkül. Nagyon sok cég dolgozik azon, hogy a rendelkezésükre álló rengeteg adat segítségével fejlesszék és személyre szabják a felhasználói élményt.
Miért nem tud elszakadni a Netfilx-től?
Nem csupán a személyre szabott tartalmak és a kedvező ajánlatok láncolnak a képernyő elé. A Netfilx-nek van még egy nagy előnye a TV csatornákkal szemben. A sok értékelés, keresés, megtekintett műsor és gyakorlatilag a teljes streaming előzmények felhasználásával a Netflix képes tökéletes receptet készíteni egy sikeres filmhez, sorozathoz. Nem véletlen, hogy a szolgáltató minden évben legalább egy kasszasiker filmmel áll elő, vagy, hogy már meg is szerezte első Oscar-díját egy, csak a Netflix-en bemutatott filmért.
A Netflix filózófiája egyedi, a begyűjtött adatok pedig segítenek előre jelezni a felhasználói trendeket, illetve a sorozatok sikerét még azok megjelenése előtt.
Az ASOS új szintre emelte a vásárlást
Szinte mindenki ismeri a Shazam nevű zenefelismerő alkalmazást. 2017-ben az ASOS elindított egy nagyon hasonló alkalmazást az Egyesül Királyságban, ami felismeri a ruhadarabokat. A tavalyi évtől az ASOS app a Style Match-el elérhető minden iOS és Android eszközön. Csak le kell fotózni valakit az utcán vagy egy magazinban, feltölteni a képet az applikációba, és hála a hatalmas adatmennyiségnek, a gépi tanulásnak és az AI-nek, a szolgáltató megküldi részünkre a listát a hasonló ruhadarabról az ASOS kínálatából. Az ASOS kiváló példája az ügyfélélmény személyre szabásának.
A Twitch segíti a fejlesztőket, hogy jobb játékokat készíthessenek
A Twitch egy jól ismert márka az online játékosok és az e-sport rajongók körében. Ez a szolgáltatás már az Amazon-hoz tartozik és nagyjából 100 millió felhasználója van havonta. A népszerűsége tovább növekszik és ezzel együtt a begyűjtött adatok is, amelyekkel az elemzők dolgoznak a Twitch-nél. Az online tevékenység mellett figyelemmel kísérik a játékosok és rajongók közötti interakciókat. Ez lehetővé teszi számukra, hogy előrejelezzék, mely játkok és tartalmak lesznek sikeresek az adott platformon. Ezen kívül részletes meta adatokat is szolgáltatnak a játékfejlesztők számára.
Az olyan játékokkal, mint a Darwin Project, amelyekben a nézők befolyásolják az online csata közvetítését, a Twitch olyan egyedi adatokkal rendelkezik, amelyek sehol máshol nem elérhetőek.
A Spotify a big data-t sikeres hirdetési kampánnyá változtatta
Seth Farbman, a Spotify CMO-ja szerint cégük hatalmas adatmennyiséggel rendelkezik a technológiának és az elemzőknek köszönhetően. Az offline hirdetési kampányuk részeként a 2017-es társadalmi eseményekre öszpontosítottak, és adataikból nagyon érdekes statisztikát készítettek. De nem mindenki fogadta mosolyogva a Spotify kampányát. Voltak olyan kritikusok is, akik szerint a Spotify kémkedett utánuk és megtréfálta őket. A vállalat azonban nem csak reklámkampányokhoz használja a rendelkezésükre álló rengeteg adatot, hanem egyénre szabott lejátszási listák létrehozására is. Ez pedig felhasználóként sokszor bizonyul hasznosnak, ha éppen nem tudjuk mit is hallgatnánk szívesen.
Ön szerint melyik cég él a big data által nyújtott lehetőségekkel? Ossza meg velünk kommentben!