Bármilyen iparágban is dolgozunk, és bármilyen régóta, a blogírás szinte már elengedhetetlen a legkisebb startup-ok számára is. Hogy miért? Mert azáltal, hogy friss és egyedi tartalmakat osztunk meg, nagyobb célközönséget vonzhatunk be, növelhetjük weboldalunk forgalmát, és akár még a bevételeinket is megdobhatják. És ez még csak a jéghegy csúcsa.
Cikkünkben 7 rövid lépésben bemutatjuk, hogyan kezdjünk el blogolni, mindössze 19 perc alatt.
Első lépés: Az a bizonyos domain név
A blogod ugyanaz a domain név alatt fog futni, mint a weboldalad? Vagy esetleg egy dedikált domain nevet szeretnél megvásárolni a blogodhoz? Ezekre a kérdésekre kell a legelső körben választ adnod. Ha úgy döntesz, hogy inkább az új domain név mellett fogod elkötelezni magad, a Webonic oldalán meg is vásárolhatod a kiválasztott nevet. (Az adminisztrációs átfutási időt, mely Magyarországon jelenleg 1-2 munkanap, nem számítottuk bele a 19 percbe!)
Második lépés: Válaszd ki a platformot!
Milyen platformon szeretnél elkezdeni blogolni? Bár rengeteg alternatíva van, a kisvállalkozások és magánszemélyek körében a legnépszerűbb a WordPress felülete. Nemcsak egyszerűen használható és sokoldalú, de különböző bővítmények hozzáadásával egyedivé is teheted a bejegyzéseidet. Ezért nem is véletlen, hogy mára a WordPress blogoldalak száma már meghaladja a 60 milliót is.
Ha úgy döntesz, hogy nem a WordPress mellett teszed le a voksodat, akkor számos egyéb lehetőség közül választhatsz. Ilyenek például a TypePad, Blogger, Squarespace, Wix és a Tumblr, bár ezek az oldalak korántsem annyira testreszabhatók, mint a WordPress.
Harmadik lépés: Tárhely
A tárhely fogja biztosítani az adatok és az egyes folyamatok tárolását, így fontos, hogy a lehető legoptimálisabb hosting szolgáltatót válasszuk ki. Egy korábbi cikkünkben már részletesen kitértünk a megosztott tárhelyek és a VPS hosting közötti különbségre, illetve tanácsokat is adtunk, hogy melyiket érdemes választani. Fontos, hogy a saját költségvetésedet és lehetőségeidet is szem előtt tartsd, és informálódj alaposan, mielőtt bármi mellett elköteleznéd magad!
Negyedik lépés: Domain + Blog = 🙂
Igen, eljutottunk ehhez a lépéshez is! Ideje összekapcsolni a domain nevet a bloggal magával. A legtöbb tárhely szolgáltató részletes útmutatóban fejti ki, hogyan is kell ezt véghezvinni. Így kerülünk gyorsan és egyszerűen közelebb a végállomáshoz.
Ötödik lépés: Dizájn
Ha a WordPress-t választottad, akkor rengeteg féle téma között kereshetsz, hogy megtaláld számodra a legideálisabbat. Eldöntheted, a világ milyennek ismerje meg a blogodat. Figyelj arra, hogy a téma, a dizájn passzoljon a későbbi tartalomhoz is, és a saját, vagy céged személyiségéhez, stílusához is alkalmazkodjon.
Hatodik lépés: Az első posztod
Itt az ideje, hogy megoszd a legelső posztodat! Mielőtt még elvesztenéd a fejed, hogy „Úristen, mit is írjak?”, elárulunk egy titkot: nem szükséges túlstresszelni! Az első blogposztod akár lehet egy üdvözlés, vagy néhány mondat, melyben bejelented, hogy megszületett a blogod, és hogy milyen témákban tervezel posztolni a későbbiekben. Abban a pillanatban, amikor az első bejegyzés kikerül az internet világába, hivatalosan is a blog-bizniszbe kerültét.
Hetedik lépés: Írj, hirdess, írj, hirdess…
És íme, elérkeztük az utolsó ponthoz. Most, hogy már van egy blogbejegyzésed, ideje, hogy újakat is gyárts. A kezdeti nehézségek elmúltak, és ahogy haladsz előre, és egyre több posztot írsz, észre fogod venni, hogy egyre könnyebben fog menni. Ha egy nagyobb célközönséget szeretnél elérni, érdemes belevetni magad a hirdetések nyújtotta lehetőségekbe is. A közösségi oldalak remek táptalajt nyújtanak, hogy a világ minden tájáról elérd azokat, akiket szeretnél és reklámozd magad.