Azon ügyfeleinknek, akiket nemrégiben cPaneles tárhelyszolgáltatásról (Ribizli, Eper, Kiwi, Barack, Dinnye) új, webadminos tárhelyszolgáltatásra költöztettünk, a költöztetés után néhány változásra kell számítaniuk:
1) Tárhelyszolgáltatás elérési útvonala
A start.gyumolcstarhely.hu helyett, a továbbiakban, már az admin.websupport.hu felületen keresztül tudod menedzselni tárhelyszolgáltatásodat. Erről további információt az alábbi linkre kattintva olvashatsz:
https://www.websupport.hu/tamogatas/kb/webadmin-szolgaltataskezelo-felulet/
2) Levelezés, levelezőrendszer elérési útvonala
A továbbiakban, a webmail.sajatdomainnév.hu (pl. webmail.pelda.hu) helyett, minden ügyfelünk a posta.webonic.hu felületen tudja elérni Webmailes levelezőrendszerét. Erről bővebb információt és elérési útvonalakat az alábbi módon tudhatsz meg: webadmin -> szolgáltatlások menüpont -> tárhely melletti kezelés gomb -> Beállítások gomb -> E-mailek -> Belépési adatok -> A fiókhoz való hozzáférés e-mail kliens segítségével.
SMTP levelezőrendszer beállítások
A migrációt követően, kérlek különös figyelmet fordíts az SMTP beállításokra is, mert enélkül levelezésed nem fog működni.
Kimenő üzenetek kiszolgálója (SMTP) nem titkosított port: 25 (korábban 2225 port)
A következő típusú titkosított kapcsolat használata : nem titkosított
Kimenő üzenetek kiszolgálója (SMTP) titkosított port: 465
A következő típusú titkosított kapcsolat használata : SSL
3) FTP belépés, FTP fiókok
A korábbi ftp.domainnév helyett a továbbiakban, a webftp.domainnév útvonalon tudod elérni FTP-det. Bővebb információ:
https://www.websupport.hu/tamogatas/kb/ftp-fiok-es-kapcsolodas/
A tárhely átmozgatását követően az FTP kapcsolódás adatai is változtak, ennek helyes értékeit az alábbi útvonalon tudod megtekinteni az admin.webonic.hu felületen: szolgáltatások menüpont -> tárhely melletti ‘kezelés’ gomb -> weboldal -> FTP fiók. Tájékoztatunk, hogy csakis a jelszó megváltoztatását követően lesz sikeres a kapcsolódás az új felhasználóval.
Tájékoztatunk, hogy a cPanel felületen, utólag létrehozott FTP felhasználók (userek) migrálása nem történt meg.
Ennek két oka volt:
– az FTP felhasználókhoz tartozó jelszavak olyan titkosítással kerültek tárolásra, melyeket sajnos nem tudunk másolni
– további probléma, hogy a korábban létrehozott felhasználók olyan formátumot használnak (valami@pelda.hu), melyeket az új rendszerbe nem tudunk átmigrálni, mivel az új tárhelyszolgáltatás nem támogatja ezt a fajta felhasználónév-formátumot (helyette például elfogadható: valami.pelda.hu).
4) DNS módosítás
Amennyiben a domained nem mi névszervereink valamelyikét használja (ns1.webonic.hu; ns2.webonic.hu; ns3.webonic.hu; ns1.websupport.sk; ns2.websupport.sk; ns3.websupport.sk; ns1.gyumolcstarhely.hu; ns2.gyumolcstarhely.hu; ns3.gyumolcstarhely.hu;) úgy a migrációt követően, módosítanod kell domained ‘A’ illetve ‘MX’ rekordjait ahhoz, hogy oldaladhoz tartozó levelezésed, a migrációt követően zökkenőmentesen működhessen tovább.
Kérlek, ebben az esetben az alábbi beállításokat hajtsd végre:
(#### helyére helyettesítsd be domain neved)
A rekordok
mailin1.#### 37.9.169.111
mailin2.#### 37.9.169.112
MX rekordok
mailin1.#### MX 10
mailin2.#### MX 100
5) További információk
– amennyiben weboldaladon található ‘Kapcsolati űrlap’ vagy bármely más menüpont, (ahol az érdeklődők, a weboldalon keresztül tudnak e-mailt írni a weboldal tulajdonosának vagy bárki másnak) amely mail() függvényt használ, semmiképp sem maradhat ki a mail függvényből a küldő (From: valaki@domainem.tld’) és a webadmin felületen a küldő e-mail címe, annak szükséges a megléte, ellenkező esetben a levélküldés nem fog megfelelően, vagy egyáltalán működni
– kérjük, a migráció után már ne használd cPaneles tárhelykezelő felületed, mert bárminemű módosítás, melyet ott aktualizálsz, nem fog látszódni weblapodon
– régi, cPaneles tárhelyszolgáltatásod rendszerünk, a migrációt és a tesztelést követően, néhány héten belül, automatikusan törölni fog
– amennyiben nem Webmailes (pl. Outlook, Thunderbird stb.) levelezőrendszert használsz, úgy a migráció után annak beállításaiban is módosításokat kell végrehajtanod annak érdekében, hogy az megfelelően tudjon működni.
Levelezőprogramok beállításaiban, az alábbi linken tudunk segítséget nyújtani.
https://www.websupport.hu/tamogatas/kb/autoconfig-autodiscover/
Ezen kívül az alábbi alkalmazás is segítségedre lehet: