A WebAdmin felület a virtuális szerver (VPS) kezelését is lehetővé teszi. A kezelőfelület a legfontosabb információkat tartalmazza a virtuális szerver állapotáról, továbbá lehetővé teszi a szerver bekapcsolását, kikapcsolását, újraindítását vagy paraméter módosítását.
A kezelést a virtuális szerver nevére kattintva érheti el, amit a „Szolgáltatások” menüpont alatt talál.
A kezelőfelület segítségével:
- a szerver teljeskorűen kezelhető,
- módosíthatók a paraméterek, valamint
- elérheti a szervert parancssoron keresztül.
A virtuális szerver kezelése
A kezelőfelület 4 részből áll.
- A bal oldali menüsorban könnyedén kiválaszthatja a VPS management-et, a paraméterek módosítását vagy a konzol használatát.
- A jobb oldali sarokban 3 gomb található, mellyel a virtuális szervert kezelheti:
– Soft Reboot – a szerver standard újraindítása
– Hard Reboot – az újraindítás olyan szerver esetén ajánlott, amely egyéb parancsra nem reagál
– Stop – a szerver leállítása
– Start – a gomb leállított szerver esetében jelenik meg.
- A szerver jelenlegi állapotáról ad információt. A mezőben továbbá a befizetendő díj és a lejárati dátum is megtalálható.
– Alapinformációk – IP cím, a szerver neve
– A szerver lejárati dátuma – a legutolsó módosítás dátuma, a szerver lejárati dátuma
– A szerver aktuális beállításai – RAM, HDD, vCPU
- A szerver állapota:
– ACTIVE – VPS bekapcsolva
– SHUTOFF – VPS kikapcsolva
– STARTING – VPS kapcsolódás folyamatban
– REBOOT – VPS újradindítás folyamatban
– HARD_REBOOT – VPS újraindítás (hard reboot újraindítás)
Paraméterek módosítása
Ebben a modulban a virtuális szerver paraméterei módosíthatók. Az újonnan beállított paraméterek díja automatikusan a bevásárlókosárba kerül. A díjbekérő számla kiegyenlítése után a szerver paraméterei megváltoznak.
A részletes leírás érdekében kattintson ide.
Konzol
A Konzol menüpont főleg a tapasztaltabb felhasználóknak nyújt segítséget a szerver kezelésében. A hálózati konzol lehetővé teszi a szerver kezelését abban az esetben is, ha a hálózati kezelőfelület nem elérhető, azaz ha nem elérhető az SSH vagy a szerver nem reagál külső hálózatból.
A konzolon keresztül a kernel jelentések is elérhetők, valamint a VPS újraindítása vagy a bekapcsolási folyamat is soron követhető.
Mikor használható a konzol?
Főleg „szétesett” filesystem, kernel frissítés vagy DDoS támadás esetén. A konzolt a hálozat vagy bootloader beállításakor is használhatja, vagy ha a szerver nem reagál.